Die Heilige Gees – Deel 3 Name van die Heilige Gees

[powerpress]

Goeie môre en soos altyd wat ‘n voorreg om vanoggend saam met julle te kuier en te leer.

In die Ou testament was name baie baie belangrik en jou naam het baie gesê van wie jy is of wat jou ma-hulle vir jou gedroom het. As ons kyk na Esau dan sien ons hy was baie harig so sy ouers noem hom Esau wat beteken harige een.

Jakob beteken die een wat die hakskeen vashou want dis wat hy gedoen het toe hy gebore is maar sy naam beteken ook bedrieër. En dis ook wat hy gedoen het op ’n dag het hy sy broer bedrieg en ook later sy blinde pa. So jou naam het baie keer gesê wie jy gaan word of is. Nou later na dat Jakob met die engel geworstel het in Gen. 35 dan sien ons kom God en hy gee vir Jakob ’n nuwe naam Israel God spreek nuwe droom oor sy lewe uit nuwe profesie oor wie hy gaan word en wees.

Jabes in die Bybel se naam beteken pyn en daarom sien ons in 1 Kron. 4:10 kom Jabes en hy bid dat God die betekenis van sy naam verander.

Ek onthou hoe toe ek en Chantal uitgevind het dat Chantal swanger was ons ’n boek met baba name gekoop het en ons het baie vinnig ’n dogtertjie naam gehad Charné wat beteken Beautiful smart en funny. Dis wat ons vir ons dogter wou he as dit ’n dogtertjie was, as dit seun is was bietjie moeiliker.

En een dat toe ons Bokke teen All Blacks kyk en Os Durandt vir Dan Carter vir ’n 2 of 3de keer collect staan ek op en sê my seuntjie se naam gaan Os wees. Gelukkig is my skoonma ’n baie skerp vrou en dadelik sê sy wat van Durandt eerder. Durandt Rootman dit kink mooi (wel enige iets klink mooier as Os Rootman) dink ek toe. Ek en Tel is huis toe en gaan kyk toe wat beteken Durandt. Dit beteken Strong stable and enduring en ons sê toe dis wat ons vir ons seuntjie toe wens dat hy daai persoon sal word en wees.

Name in Bybel se tyd het baie gesê en daarom sien ons ook dat in die Bybel het God die Vader verskillende name vir verskillende tye. Daar is God, Ek is, Yahweh Hy wat ver altyd bestaan, Yahweh-Jireh God wat voor sien, Adonai God oor alles, El-Shaddai God almagtig.

Daar is nog baie maar julle kry die idee hang af wat die volk of iemand nodig gehad het God was dit vir hulle. Almagtig of voorsiener of beskermer.

As ons na Jesus kyk dan sien ons Jesus het verskillende name gehad. Jesus wat beteken God is redding, Christus of die Christus wat beteken Anointed of Messiahs in Hebreërs, of die Seun van God, die seun van die mens, Rabbi, Emmanuel God met ons, Redder, lam van God

En nog baie meer en weereens as ons al die name kyk dan sien ons en leer ons meer oor die karakter van Jesus en wie hy is en was.

Nou net so is daar tenminste 25 verskillende name vir die Heilige gees en weereens as ons na die name van die Gees kyk dan sien ons wie die Heilige gees is en hoekom hy gestuur is en wat sy doel is in die Drie-eenheid.

Ons gaan nie na al 25 kyk vanoggend nie, maar ek wil graag na ’n paar kyk wat vir my mooi verduidelik wie die heilige gees is.

Die algemeenste naam wat die Heilige gees as bekend staan in die Bybel is as Gees. Hierdie is ook die basis vanaf wat baie van die ander name en karakter eienskappe vandaan kom. Ons sien in Grieks en Hebreërs dat die gees as asem of as wind beskryf word.

Johannes 20:22 Nadat Hy dit gesê het, blaas Hy oor hulle en sê: “Ontvang die Heilige Gees!

In Genesis sien ons dat God die man skape en dan asem deur sy neus ingeblaas dat hy lewe gekry het. Elke keer as ek en jy asemhaal is ons besig om te getuig dat God binne-in ons is. Dis God wat ons aan die lewe hou.

Wat is die eerste ding wat hulle doen as baba gebore is hulle maak seker dat die baba huil want dit beteken die baba haal asem en lewe.

Is dit nie ongelooflik om te dink dat elke keer wat ek en jy asemhaal dit ’n getuienis is van God se voorsiening en lewegewende krag nie.

Die gedagte dat die Gees ook wind is sien ons in Johannes 3:6-8 6Wat uit die mens gebore is, is mens; en wat uit die Gees gebore is, is gees. 7Moenie verbaas wees dat Ek vir jou gesê het: Julle moet opnuut gebore word nie. 8Die wind waai waar hy wil. Jy hoor sy geluid, maar jy weet nie waar hy vandaan kom en waar hy heen gaan nie. So gebeur dit met elkeen wat uit die Gees gebore is.”

Die woord wat vertaal word as gees en as wind later in Grieks is dieselfde woord. SO die gedeelte kon net so maklik gelees het wat uit mens gebore is, is mens en wat uit die wind gebore is, is wind. Of die gees waai waar hy wil.

Een van die groot eienskappe van die wind is dat mens nie die wind kan regeer nie, jy kan nie die wind opdragte gee en verander nie. Maak nie saak hoe hard jy vra skree smeek nie as die wind oos waai en jy wil dit wes he gaan nie gebeur nie.

My skoonpa hulle het baie karavaan gekamp en een van die eerste goed wat hy altyd gedoen het as hy by nuwe dorp stop is om na die bome te kyk want die bome vertel hom vanwaar die wind baie keer waai en so het hy geweet hoe om hy die karavaan wil trek om die wind te keer.

Ons kan nie die wind beheer of verander nie, maar soos my skoonpa kan ons leer hoe die wind waai en ons kan dan die informasie gebruik tot ons voordeel. Boere bou windpompe en gebruik die wind om hulle mielies te maal of water te pomp. Mense leer hoe die wind by J-bay waai en bou ’n wind plaas om krag op te wek.

Net so kan ek en jy leer hoe die Gees werk en waar die gees besig is om te werk en God se koninkryk te versprei en uit te bou en so kan ek en jy seker maak dat ons harmonie met die gees leef en werk sodat Hy deur ons kan werk en God se koninkryk uitbou. En so vind ons doel en leer ons Jesus beter ken en groei ons geestelik.

Dan die naam wat ons die beste ken die Heilige Gees.

Die beste gedeelte wat dit beskryf is Lukas11:13 As julle wat sleg is, dan weet om vir julle kinders goeie dinge te gee — die Vader in die hemel nog baie meer! Hy sal die Heilige Gees gee vir dié wat vra.”

Voor die vers praat Jesus dat aardse pa’s sal nie vir hulle kinder klippe gee as hulle vir brood vra nie en slang as hulle vir vis vra nie.

Wat dan baie belangrik is, is dat Jesus kom en hy is soos die Vader in die Hemel sal vir ons baie meer goeie goed gee die Heilige gees. Die heilige gees is ’n goeie geskenk. Ek wonder of ons die beskrywing werklik raaksien en verstaan. Heilige Gees nie goeie gees nie of ontsagwekkend gees nie, nie cool gees nie, nee Heilige gees. Die Gees is Heilig in hom self. EN baie keer nooi ons die Heilige gees in ons lewens in of ons kerke, maar wat vind hy daar.

En verstaan baie mooi ek probeer nie sê dat ek en jy alles uit gesort moet he voor ons die Heilige Gees innooi nie, maar vriende ons moet darem probeer om ons deel te doen. Ons moet darem probeer beter leef, Heilig leef. Ons kan nie net terugsit en die heilige gees nooi en verwag hy moet alles verander en jy doen niks nie. Ek en jy het rol om te speel.

Dan leer ons ook die Gees staan ook bekend as die Gees van oordeel.

Johannes 16:7-8 Maar Ek sê julle die waarheid: Dit is vir julle voordelig dat Ek weggaan; want as Ek nie weggaan nie, sal die Trooster nie na julle kom nie; maar as Ek weggaan, sal Ek Hom na julle stuur;

8 en as Hy kom, sal Hy die wêreld oortuig van sonde en van geregtigheid en van oordeel:

Die heilige gees kom om my en jou te oortuig van sonde in ons lewens, sodat ek en jy kan deel met daai sonde sodat ons meer soos Jesus kan wees, maar ook sodat ons gesonder mense kan word en lewe en lewe in oorvloed kan beleef.

Die gees is ook die trooster of Raadgewer.

Johannes 14:26 maar die Trooster, die Heilige Gees, wat die Vader in my Naam sal stuur, Hy sal julle alles leer en sal julle herinner aan alles wat Ek vir julle gesê het.

Ander vertaling verwys na die Heilige gees as raadgewer.

Ek dink die belangrike ding is om te besef dat die Heilige gees is gestuur om ons by te staan. Ons hoef nie die lewe alleen te den nie ons het ’n helper raadgewer en trooster.

Jesus kom en vertel sy dissipels hier alles gaan verander en ek gaan nie meer daar wees om julle trooster en raadgewer te wees nie, maar moet nie die Vader sal iemand stuur wat julle nooi weer sal verlaat nie en by julle sal wees sodat julle nie die lewe alleen hoef te doen.

Vriende waar is jy vandag?

Dalk het jy nodig dat om net te besef of jy glo vandag of nog alles uit check die feit dat jy asemhaal is ’n getuienis dat God jou net so lief het en dat sy lewendmakende asem in jou ook leef.

Dalk het jy nodig om te besef die Gees is nie hier sodat ek great kan wees nie of dat ek die gees kan beheer nie, die gees werk en dalk moet jy in lyn kom met wat die Gees doen sodat die Gees deur jou God kan verheerlik en God se koninkryk op aarde kan bevorder.

Dalk is die gees besig om jou bewus te maak van iets in jou lewe wat nie reg is nie en hy is besig om jou te waarsku dat dit wat jy besig is om te doen, lei na die dood toe en dat jy moet ophou daarvoor te laat is. Vanoggend is jou kans om te bely en om te draai weg van daai sonde.

Dalk het jy net nodig om te weet jy is nie alleen nie, jy hoef nie die lewe alleen te face nie, al wat jy moet doen, is nooi die gees in jou situasie in en doen die volgende regte ding gee die volgende regte tree.

Kom ons raak stil vir ’n oomblik

Kom ons bid saam.